Äntligen Fredag!

      Postat 2011-01-21 , klockan 20:25:35

Ni kan aldrig tänker va skönt de är att de är fredag :) Det innebär att inneveckan för denna gång är över :) Skönt!! Har ju haft två på raken nu så man är rätt slut i huvudet, man kanske inte gör så mkt när man har inneveckor, men man blir jävligt trött å grötig av all information å alla föreläsningar som hela dagarna matas in i huvudet på än!!
I förmiddags hade vi en super intressant föreläsning, om barns tidiga relationer. Visste ni att barn som inte får någon därhet alls kan sluta växa?? Hmm... ursa .. nu i eftermiddag hade vi en mindre rolig föreläsning om samverkan mellan pedagoger å föräldrar.. Visst de är super bra å veta hur vi i framtiden ska möta föräldrar å sånt men kom igen lägga en sån föreläsning från kvart över ett till fem en fredag??

När skolan va slut gick jag hem å klädde på Elsa kläder, hade nämligen lovat henne å följa med på affären :) Dels för att hon inte varit på dagis idag så hon har inte varit ute men framförallt för att vi behövde lite tid själva utan Pappa å Ebba :) så vi gick bort på Ica, pratade massor på vägen dit ( Hon har börjar prata extremt mkt) Å när vi kom in på affären fick hon bestämma sitt fredagsmys själv, de blev äpplen, nå russin å en stor MER dryck med svartvinbär :) När vi skulle gå mot kassan såg jag att de hade massa billiga barnfilmer .. ni vet en för 59 två för 99 .. tänkte att hon skulle få välja två eftersom vi här hemma börja bli så less på mumin! innan ja sa något till henne kollade jag snabbt igenom lådan för att försäkra mig om att de inte fanns någon mumin men de gjorde det inte så hon fick ställa sig å plocka med filmerna å välja två.. först valde hon en film med Teletubbies ( kanske inte vad jag hade hoppats på att hon skulle välja men men.. ) Sen tog de ett jävla tag för henne att välja den andra.. hon lyfte upp film efter film å sa nää till alla.. tillslut hör jag MUMIN!! hon riktigt skrek så hjärtat höll på stanna på mig å slet upp en film.. Tror ni inte att hon hade lyckats hitta en jävla satans mumin film å självklart en som hon inte hade hemma.. skit nöjd la hon den i korgen.. SUCK!! jaja.. får ju skylla mig själv att de vart två kassa filmer eftersom jag sa att hon fick välja själv.. hmm.. kommer aldrig göra det misstagen igen.. men men ungen vart ju glad :) Jag satte ner henne i vagnen å sen satt hon å ropade efter MUMIN hela vägen hem.. å när vi kom hem rusade hon in med ett leende på läpparna å skrek pappa MUMIN!! haha.. jaa mitt barn älskar verkligen Mumin..

Idag är Lilla Ebba hela tre veckor.. shit vad tiden springer i väg :P hon har börjat kräkas också efter varje måltid.. jag som hade hoppats att slippa de :P blir så enormt mkt tvätt! :) men men .. nu äre så de är :P

Känns inte som att något kan få mig irriterad just nu för det är fredag :) å inneveckorna i skolan är över å jag ska ha värsta mykvällen med S film, lite godis å chips å dipp :D deni!


Kommentarer

Kommentera gärna!

Ditt namn
Spara infon?

Din e-mail adress


Hemsida/Bloggadress


Ordet är ditt!

Trackback
RSS 2.0