:D

      Postat 2012-04-26 , klockan 21:47:23

Igår kväll vid 20.00 blev jag moster för 7:e gången :D
Denna gång till en liten liten tös vid namn Lina, bara 41 cm lång och 2300 g lätt :)
Denna lilla flicka tittade ut 6 veckor för tidigt och det kommer därför dröja ett tag innan vi får träffa henne :)
Men fast hon är så liten är hon väldigt stark, hon har inte behövt ligga i kuvös utan det har räckt med att få lite syre via slangar.. :) å i morgon redan så ska de testa ta bort slangarna :)

Idag var vi på stan å sökte som tok efter pytte kläder, lyckades hitta några i stl 44 hoppas verkligen hon kan ha de.. när jag tittar på kläderna så har jag svårt å gräppa att man kan vara så liten.. så väldigt väldigt liten!!

Vi har även varit på BVC idag :) Elsa va så enormt duktig när hon skulle ta sprutan inte ett knyst å hon tittade på hela tiden, efteråt sa hon väldigt bestämt Nej till ett plåster - Jag klarar mig utan plåster för jag är så stor! :)
Efter BVC mötet åkte jag, barnen å Tant Sara ner på stan, där bästaste Sara bjöd oss alla på go fika :) Sen fick Elsa äntligen köpa den efterlängtade doktorväskan :) Detta för att hon va så duktig att ta sprutan :) Vi lyckades självklart hitta en hel del annat som va roligt , En stor boll till ebba som hon älskade, en mumin tunika till Elsa :) å så lite andra kläder på rean som jag tänkte lägga undan tills Elsa fyller år :) blandannat en prickig kofta :) Elsa älskar Prickit så de blir nog toppen bra tro jag :D

Ebba de lilla barnet måste till doktorn i morgon, för hon vägrar att gå.. hon ha haltat några dagar men idag vägrade hon stödja på ena benet.. jag och BVC tanten har klämt å drage å kollat men hon reagerar inte när man tar i benet :S så väldigt märkligt är de.. så i morgon kl 1400 så är det hennes tur att åka till doktorn :) Hoppas de kan lista ut varför hon inte vill gå längre å lagar henne så hon blir frisk och kry igen :) inge kul när barnen inte mår bra..

Nää ni nu ska ja först strypa katten som skriker så jag blir tokig å sen sussa lite :)



Kommentarer

Kommentera gärna!

Ditt namn
Spara infon?

Din e-mail adress


Hemsida/Bloggadress


Ordet är ditt!

Trackback
RSS 2.0