Upprörd!

      Postat 2012-07-13 , klockan 20:31:20

Har fått veta att det till hösten ska ske rotation av personal på barnens förskola.. Å som ryktet säger så är det inte bara någon enstaka personal som ska flytta runt utan nästan hela personal styrkan på mina barns avdelning!!! åå jag vet jag ska inte måla FAAN på väggen, det kan trots allt bli toppen bra.. men just nu känns det jobbigt! Mina barn och vi ÄLSKAR den personal vi har.. mina barn har under hela sommaren frågat efter just deras fröknar.. å när de kommer tillbax till hösten kommer de inte finnas kvar.. man lär ju känna personalen ganska väl under ett par års tid. .. vissa i personalen kommer man närmare och känner att man verkligen kan prata men och nu då?? jaa.. nu blir det nya människor som både jag och barnen måste lära känna... jaaa jag vet att under årens lopp kommer vi städnigt utsättas för de genom att barnen börjar på storsidan, i skolan, byter klas.. m.m.. men just därför kan jag tycka att det är extra viktigt att barnen får ha sina fröknar den första tiden.. detta är vad jag som mamma tycker och tänker.. men det är ju faktikst så att jag just nu håller på å utbildar mig till förskollärare.. och om jag tänker på mig själv i kommande yrke och de som redan jobba så ser jag fördelarna med att rotera personal.. men det måste finnas något smidigare sätt.. rotera två varje år kanske?? så det inte blir så extrem rotation... hmm.. jaa.. men som sagt det blir nog bra ändå.. men just nu så känns det inte bra alls..


Kommentarer

Kommentera gärna!

Ditt namn
Spara infon?

Din e-mail adress


Hemsida/Bloggadress


Ordet är ditt!

Trackback
RSS 2.0