....

      Postat 2013-01-24 , klockan 20:41:35
Vissa dagar känner jag att jag inte gjort ett skit som idag, nu sover barnen å jag sitter i soffan å slöar å tänker va faan har jag gjort i dag..?? Så därför skrev ja upp allt på en lapp, bara på skoj å kan säga att listan blev lång.
* Klev upp
* Fixa frukost åt mig och barnen.
* Fixade fram kläder och klädde barnen.
* Packade barnens dagis väskor.
* Packade min egen väska.
* Plockade undan efter frukosten.
* Tog en prommis till schell för att köpa snus.
* Gick till jobbet.
* Jobbade mellan 08.30-15.00
* Gick hem för att hämta vagnen.
* Gick bort på dagis för att hämta barnen.
* Pratade med mamma i telefon.
* Gick hem från dagis, under prommisen samtalades de med barnen om vad de gjort under dagen.
* Klädde av barnen.
* Hängde upp alla kläder.
* FIxade middag.
* Packade Elsas gymapåse.
* Jag och Elsa gick iväg på gyman. ( när vi kom fram så insåg vi att det inte blev någon gympa, eftersom gympafröken inte tog sig in i gympahallen)
* Stannade på skolgården utanför gympahallen för att Elsa skulle få leka med en kompis.
* Var då samtidigt social med en av mina kompisar.
* Gick hem.
* Plockade undan lite
* Startade en tvätt.
* Matade alla djuren.
* Satt i soffan och myste med barnen.
* Svarade på ett Ex antal sms.
* Fixade kvällsfika åt barnen.
* Borsta tänderna på barnen.
* Gosade med barnen i soffan.
* Plockade undan lite till.
* Läste kvällsaga för barnen.
* Bäddade om båda barnen.
* Plockade undan efter fikat.
* Satte mig i soffan .( där jag sitter kvar)
(Har säker glömt något också, typ som att jag följt med Ebba på toa typ 100 gånger :P )
 
Hur är det möjligt att efter allt detta ändå känna att man inte gjort något?? Har ju gjort något hela tiden.. Exakt hela min vakna tid.. ?? väldigt konstigt, är de så att de känns så för att vi inte gjort något "roligt"? eller speciellt.. jag har " bara " gjort de jag måste.. !?
 
Tro jag måste bli bättre på att klappa mig själv på axeln någon gång i bland! Så i kväll tänker jag göra de med gott samvete! För jag har visst gjort något idag, jag har gjort jävligt mkt idag :) :)
 

Kommentarer

Kommentera gärna!

Ditt namn
Spara infon?

Din e-mail adress


Hemsida/Bloggadress


Ordet är ditt!

Trackback
RSS 2.0